czwartek, 13 października 2016

Misja Święta Bożego Narodzenia 2016: Czas start

Tak, wiem, jest 13 października, a ja już myślę o świętach, które będą za ponad dwa miesiące. Uwierzcie mi – to jest idealny moment jeśli lubicie własnoręcznie zrobione ozdoby choinkowe oraz macie do kupienia/zrobienia naprawdę dużo prezentów. Dzięki temu możecie zaplanować odpowiednio czas na rękodzieło, a także rozłożyć wydatki na upominki.


Nie kupuj na ostatnią chwilę!

Od roku pracuję w sklepie z zabawkami, więc już raz miałam okazję od środka zobaczyć jak wygląda gorączkowe poszukiwanie prezentów dla dzieci w ostatniej chwili. Uwierzcie mi – to nic przyjemnego zarówno dla kupującego, jak i sprzedawcy. Nerwowa atmosfera udziela się wszystkim, a przecież okres przedświąteczny powinien sprzyjać przyjaznemu nastrojowi.



Dlatego też prywatnie od kilku lat mniej więcej w okolicach października odpalam Google Dysk, w którym tworzę listę potencjalnych prezentów dla każdego, kogo chcę obdarować. Dzięki temu wiem, że o nikim nie zapomnę. Ponadto wpisuję zawsze po kilka propozycji, z których później wybieram to, co wydaje mi się najciekawsze. Po cichu mam nadzieję, że moje dotychczasowe wybory podobały się obdarowanym ;) Co więcej, stworzony plik mogę wirtualnie udostępnić mojemu mężowi, żeby był na bieżąco z moimi szalonymi planami.

Policzyłam, że w tym roku do obdarowania mam dwadzieścia dwie osoby, w tym dwanaścioro dzieci. Sami zatem widzicie, że wydatki prezentowe będą dość duże, ale za to bardzo przyjemne.

Magia rękodzieła

Na pewno niektórzy dostaną pod choinkę coś własnoręcznie wykonanego, chociażby jako dodatek do głównego prezentu. To oznacza, że muszę również odpowiednio wcześnie zaplanować zakupy półproduktów do dalszej pracy. Poza prezentami planuję również stworzyć nowe ozdoby choinkowe. Będzie ich dużo więcej niż pierwotnie planowałam, ponieważ zeszłoroczne zostały niezbyt dokładnie zapakowane i ucierpiały podczas przechowywania. Na pewno nie zabraknie również nowych świątecznych ozdób do pokoju Hani i Matyldy.



Jeśli chcielibyście wykonać ozdoby lub prezenty samodzielnie, to zachęcam do zakupienia produktów do rękodzieła wcześniej. Listopad i grudzień to gorący okres wśród osób, które się zajmują rękodziełem i w większości sklepów internetowych znacznie wydłuża się okres realizacji zamówienia, zaś w sklepach stacjonarnych pojawią się braki w towarze.

Osobiście zachęcam każdego do samodzielnego stworzenia chociażby drobiazgów typu zakładka do książki lub zestawu podkładek pod kubki techniką decoupage. Obdarowana osoba na pewno podwójnie doceni drobiazg, który został zrobiony specjalnie dla niej. Okres przedświąteczny to także doskonała okazja do wspólnych działań artystycznych z dziećmi, ale ten temat rozwinę za jakiś czas ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz