czwartek, 3 listopada 2016

Misja Święta Bożego Narodzenia 2016: Planner prezentowy


Dni uciekają mi przez palce, nawet nie wiem kiedy zrywam kolejne kartki z kalendarza. W branży zabawkarskiej zbliża się najgorętszy czas w roku, dlatego w moim domu przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia muszą zacząć się już pod koniec października, a początek listopada to taki naprawdę ostateczny termin na start. Jak co roku zaczynam od sporządzenia listy osób do obdarowania i prezentów, które znajdą pod choinką.

Nawyk planowania i zapisywania pomysłów, spraw do załatwienia czy zakupów w naszym domu zaczął być wdrażany właśnie od listy prezentów. Tym razem jednak postanowiłam porzucić smutnego wujka Google i zdecydowałam się stworzyć ciasteczkowy planner w wersji do druku. Do tego kolorowe zakreślacze, brokatowe długopisy i można włączyć wyobraźnię. W końcu nie ma nic fajniejszego, niż dobranie prezentu pod obdarowanego, zamiast kupowania czegoś uniwersalnego. 

Czym kierowałam się dobierając kolumny do plannera? Oczywiście podstawą jest rozpisanie dla kogo ma być prezent i cóż to ma być. Warto pomyśleć też, gdzie chcemy nabyć daną rzecz. W sklepach internetowych może być nieco taniej, ale trzeba doliczyć czas realizacji zamówienia. Może się też okazać, że interesujący nas prezent z kosztem przesyłki będzie w tej samej cenie, co w sklepie stacjonarnym, w którym kupimy go od ręki.  

W moim plannerze bardzo ważna jest kolumna "za ile?", bowiem planner pełni też rolę strażnika budżetu domowego. Mamy dość dużo osób do obdarowania, a portfel i stan konta niestety nie są z gumy. Rozłożenie wydatków na dwa miesiące pozwala uniknąć bolesnego zderzenia z komunikatem "brak środków na koncie". Ustalenie górnej kwoty pozwoli nam też pohamować trochę wewnętrznego świątecznego zakupoholika i skupić się na wyborze z konkretnej grupy produktów :) 



Dwie ostatnie kolumny to postawienie kropki nad i w temacie prezentów. Czy Wy też macie problem z zapakowaniem podarków wcześniej? Jeśli nie, to jesteście szczęściarzami. Mi niestety zdarzało się dotychczas szukać torebki lub papieru na ostatnią chwilę, nie mówiąc już o jakimś nietypowym opakowaniu. Dlatego tym razem dołączam kolumnę, która pozwoli mi tę kwestię opanować. Mam nadzieję, że w tym roku zmobilizuję się odpowiednio wcześnie do pakowania prezentów i nie będzie to tylko gotowiec w formie torebki. 

Ostatnia kolumna związana jest z faktem, że z dużą częścią osób, które chcemy obdarować, nie zobaczymy się ani w święta, ani w okresie około-świątecznym. Taki urok mieszkania w miastach oddzielonych od siebie o kilkaset kilometrów. Ale żeby prezenty trafiły do naszych najbliższych pod choinkę, korzystamy oczywiście z usług poczty lub kuriera. Przed świętami także w tych firmach wzrasta ruch i trzeba zaplanować wysyłkę odpowiednio wcześniej. Dlatego wolę zaznaczyć, które z prezentów wręczymy osobiście, a które trzeba dodatkowo zapakować, aby mogły odbyć podróż w świat. 

Taki planner to dla mnie optymalne narzędzie do ogarnięcia tematu prezentów bożonarodzeniowych. Policzyłam przy okazji ile osób w tym roku mamy do obdarowania (dla rodziców i rodzeństwa, a także sparowanych przyjaciół zazwyczaj wymyślamy jeden wspólny prezent). Wyszło mi (Mężu bierz nadgodziny!) dziewięć osób/par dorosłych oraz trzynaścioro dzieci... 

A jak u Was z planowaniem prezentów? Idziecie na żywioł, a może wolicie mieć wszystko wcześniej zaplanowane i kupione, żeby uniknąć świątecznej gorączki?

Planner prezentowy możecie pobrać z mojego Google Dysku do bezpłatnego i niekomercyjnego wykorzystania. Mam nadzieję, że będzie Wam się wizualnie podobał i przyda się pod względem praktycznym :) Jest to wersja do druku w formacie A4. 


2 komentarze:

  1. Szefowo! dzięki, to jest coś czego mi zawsze brakowało, zapisywanie tych pomysłów na prezenty na luźnych kartkach, gdzie popadnie - do tej pory mnie drażniło.
    Pobieram i w tym roku będę wreszcie zorganizowana :)
    Dziękuję raz jeszcze
    MF

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że spodobał Ci się pomysł na planner prezentów :) Jak patrzę na te ciasteczka z plannera, to już mam ochotę na świąteczne wypieki :P

      Usuń