czwartek, 23 marca 2017

Szefowa Recenzuje: "Ale puzzle - Mapa" od CzuCzu

Kraków to zdecydowanie jedno z moich ulubionych miast. Lubię tam wracać co jakiś czas, za każdym razem odkrywam coś co mnie urzeka. A niezależnie od tego gdzie jestem, zachwycają mnie produkty krakowskiej marki CzuCzu. Hania i Matylda nie tylko świetnie się z nimi bawią, ale uczą się wielu nowych rzeczy.

W nasze ręce trafiła ostatnio nowość od CzuCzu "Ale puzzle - Mapa". Z 35 elementów powstaje mapa świata, na której każdy kontynent wyróżniono innym kolorem. Na poszczególnych kontynentach umieszczono charakterystyczne dla niego zwierzęta, na przykład w Azji znajdziecie koalę, zaś w Afryce - lwa. Twórcy z CzuCzu pokusili się również o mniej znane zwierzaki i tym sposobem w Ameryce Południowej Twój maluch odkryje mrówkojada, zaś w wodach Oceanu Atlantyckiego wypatrzy płaszczkę. 

Obrazek, który powstanie jest całkiem spory - ma 48 na 32 cm. Pod względem jakości mogę ocenić jak zawsze w samych superlatywach. Gruba tektura z soczyście kolorowym nadrukiem, oczywiście pokryta laminatem na wysoki połysk. Według mnie maluch musiałby się naprawdę solidnie przyłożyć, żeby szybko je zepsuć. Skąd ta pewność? Ponieważ to nie jedyny nasz zestaw czuczkowy. Mamy ich już całkiem sporo, między innymi Sówki z serii "Mini puzzle". Już niemal od roku Matylda je dość często układa i jak dotąd są w stanie idealnym.









Po ułożeniu mapy świata nasza zabawa się nie skończyła. Dziewczynki były żywo zainteresowane zwierzętami, nie wszystkie były im znane, np. leniwiec. Hanię bardzo interesowało również, w którym miejscu mniej więcej leży Polska. Tym samym zaliczyłyśmy mini lekcję geografii, a na koniec dziewczyny skusiły się na quiz. Małe głowy chłoną nową wiedzę jak gąbka, szczególnie podaną w trakcie zabawy, więc nie miały problemu z odpowiedzią na moje pytania. 

A Twoje dziecko lubi układać puzzle? Jeśli nie, to uwierz mi, że warto je do tego zachęcić. Układanie puzzli ma niesamowitą ilość zalet. W przypadku dzieci ma duży wpływ na tzw. małą motorykę, która oznacza czynności wykonywane palcami i dłońmi. To z kolei wymaga koncentracji i skupienia, czyli intensywnej pracy naszego mózgu. Według naukowców podczas układania puzzli pracują obie półkule, bowiem czynność ta wymaga zarówno działań logicznych (lewa półkula), jak i kreatywnych (prawa półkula).

Tak naprawdę za pomocą puzzli możemy zachęcić dziecko do poznawania wielu aspektów otaczającego świata. Od kształtów i kolorów, przez naukę cyfr i liter, po rozwijanie zainteresowania otaczającym światem. Temu ostatniemu sprzyjają właśnie "Ale puzzle - Mapa" od CzuCzu. Szefowa Podwórka i jej małe pomocnice gorąco polecają!

Nasza ocena: 9/10

PS. Zastanawiasz się czemu nie dałam maksymalnej liczby punktów? Już wyjaśniam. Ja nie miałam problemu z wymyśleniem pomysłów na dodatkową zabawę i naukę z wykorzystaniem puzzli. Wiem jednak z doświadczenia, że są rodzice, którzy potrzebują niewielkiej podpowiedzi. Brakuje mi tu choćby niewielkiej wkładki z kilkoma propozycjami pod hasłem "Czy wiesz, że Ale Puzzle to nie tylko układanka? Oto nasza podpowiedź, jak możesz je wykorzystać w zabawie ze swoim maluchem". 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz