wtorek, 28 marca 2017

Zrób to sama: Szkatułka na biżuterię

Każda z nas chciałaby być najlepszą mamą dla swojego dziecka. Chcemy być idealnymi mamami, żonami, pracownicami gospodyniami domowymi. Często zapominamy, że musimy zadbać też o swoje szczęście i komfort. Dzisiaj pokażę Ci, jak sprawić sobie odrobinę przyjemności nową szkatułkę na biżuterię. I to taką, którą zrobisz samodzielnie.


Moje dzieci etap niemowlęcy mają już za sobą, ale pamiętam, że ograniczyłam wtedy do minimum noszenie biżuterii. Długie kolczyki, wisiorki i zdecydowana większość bransoletek została wepchnięta głęboko do szuflady. Sama wiesz, jak wszelkie błyskotki interesują malucha. Teraz bardzo tego żałuję i nadrabiam stracony czas, bo zawsze byłam fanką biżuterii różnego rodzaju. Może nie jestem typową sroką, bo moje kolczyki czy pierścionki nie muszą się błyszczeć, ale za to chętnie obładuję nadgarstki dziesięcioma bransoletkami.

Ładna biżuteria, która ma nas zdobić, również powinna mieć estetyczne opakowanie. Myślę, że każda z nas chciałaby wyjmować wisor czy kolczyki z pięknej szkatułki, którą można postawić na toaletce lub komodzie w sypialni. Nawet we własnym domu możesz poczuć się niczym gwiazda filmowa. Co więcej, Twoja szkatułka może wyglądać idealnie tak, jak sobie wymarzysz, ponieważ zrobisz ją sama.

Ta, którą widzisz na zdjęciach, powstała w prezencie dla mojej szwagierki. Lubi wyglądać elegancko i często wbija się w szpilki. Dlatego wybrałam dla niej szkatułkę z półokrągłą górną częścią i postawiłam na paryski szyk.

Co będzie Ci potrzebne:

  1. Drewniana szktułka 
  2. Drobnoziarnisty papier ścierny
  3. Pędzel, ale warto mieć osobne do farby, kleju i lakieru (najlepiej płaskie, z naturalnego włosia, dość szerokie)
  4. Serwetkę trzywarstwową (będzie nam potrzebna tylko jedna, wierzchnia warstwa)
  5. Opcjonalnie: podkład akrylowy, chociaż ja często zamiast primera używam po prostu białej farby akrylowej
  6. Klej i lakier do decoupage
  7. Farba akrylowa (można kupić białą i barwniki, a potem samodzielnie dobierać odcień i nasycenie koloru)
  8. Opcjonalnie: ozdoby przestrzenne (np. samoprzylepne półperełki, kwiaty do scrapbookingu).



Krok po kroku:

  1. Przetrzyj szkatułkę papierem ściernym, a następnie ściereczką, aby usunąć pył.
  2. Pomaluj ją podkładem lub białą farbą i powtórz proces przecierania (po nałożeniu pierwszej warstwy farby mogą wstać włoski drewna)
  3. Pomaluj szkatułkę na wybrany kolor (im jaśniejszy, tym wzór będzie bardziej widoczny). Jeśli kolor ma być jednolity, najlepiej położyć dwie warstwy, aby nie było prześwitów.
  4. Wytnij dokładnie wybrany wzór, oddziel wierzchnią warstwę serwetki.
  5. Wzór przyłóż do miejsca, w którym ma być naklejony. Zamocz pędzel w kleju zdecydowanym, ale delikatnym ruchem pociągnij klejem po motywie. Jeśli motyw jest duży możesz przykleić go za pomocą żelazka. Wtedy miejsce, w którym ma być obrazek posmaruj cienką warstwą kleju i poczekaj aż wyschnie. Połóż w tym miejscu serwetkę, a na niej papier do pieczenia. Ciepłym, ale nie bardzo gorącym żelazkiem, przeciągnij po serwetce (wyłącz opcję pary). Przed użyciem żelazka sprawdź, czy serwetka się nie pozaginała.
  6. Po wyschnięciu całość lakierujemy kilkukrotnie (im więcej warstw, tym mniej widać, że to przyklejona serwetka).

Jak widzisz, wykończyłam szkatułkę samoprzylepnymi półperełkami. Możesz ją również ozdobić kwiatami używanymi w scrapbookingu. Uzyskasz bardzo kobiecy i delikatny, ale przestrzenny efekt. Świetnie sprawdzą się również tasiemki i wstążki. Ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia. Szkatułka na biżuterię wykonana metodą decoupage może być nie tylko piękną ozdobą do Twojego domu, ale także doskonałym pomysłem na prezent. Uwierz mi - kobieta, której sprezentujesz samodzielnie wykonaną szkatułkę będzie zachwycona i podwójnie doceni taki gest.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz