niedziela, 25 czerwca 2017

Kuchnia Szefowej: Ekspresowa pizza na tortilli - niebo w gębie

Zawsze twierdziłam, że idealnym krajem dla mnie byłyby Włochy. Prossecco, pizza na cienkim cieście, pasty, sery i oliwki. No i mogłabym bez przeszkód rzucać w złości talerzami. Mogłabym zwalić na włoski temperament, a tak muszę się ograniczyć do trzaskania drzwiami. Ale mogę potem, w ramach zadośćuczynienia, zaszaleć w kuchni i przygotować coś smacznego dla mojego "marito".

Ostatnio postanowiłam połączyć kuchnię włoską z meksykańską. Tym sposobem powstała pizza na tortilli. Robi się ją ekspresowo, a efekt jest oszałamiający. Szczerze przyznam, że nie spodziewałam się tego. Jestem raczej sceptycznie nastawiona do eksperymentowania w kwestii pizzy, ale tym razem moje kubki smakowe przeżyły pozytywne rozczarowanie. 

Pizzę na tortilli można przygotować w wersji klasycznej oraz fit. Jaka jest różnica? W wersji fit umieszczasz wszystkie składniki na pojedynczym placku, natomiast wersja klasyczna pozwala na dołożenie liczby kalorii poprzez posypanie pierwszego placka startym serem i przykrycie go drugim. Polecam użycie tortilli pełnoziarnistej, jest przepyszna. 

Co dalej? To już zależy od Ciebie. Nasza powstała z:
  • kurczaka wędzonego
  • papryki
  • pieczarek
  • sera mozzarella
  • cebuli
  • kukurydzy 

Zaletą samodzielnego robienia pizzy jest fakt, że możesz użyć dowolnej liczby składników w zestawieniu jakie tylko przyjdzie Ci do głowy. 

Kiedy idę do pizzerii, coraz częściej wybieram lokal, w którym do pizzy zamiast sosów podawana jest oliwa. Szczególnie lubię tę czosnkową. Na całe szczęście Marcin również lubi czosnek w dużych ilościach, więc możemy bezkarnie się nim objadać i nie drażnimy swoich nosów. Tym razem jednak postawiłam na sosy. Obowiązkowo pomidorowy (będzie Ci potrzebny do posmarowania placka) i czosnkowy. Marcin dodatkowo potrafi dorzucić sobie kapinkę pasty węgierskiej, która dla mnie jest zbyt słona. 

Jak zrobić sosy? Oto moje przepisy.

Sos pomidorowy:
  • pomidory z puszki lub pasata (ewentualnie domowy przecier z pomidorów, a latem zblendowane świeże)
  • pół łyżeczki suszonego oregano
  • pół łyżeczki bazylii suszonej
  • ząbek czosnku
  • pół łyżeczki cukru
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sól i pieprz
Sos czosnkowy:
  • kubek jogurtu naturalnego / śmietany 18%
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka cukru
  • 3 łyżki majonezu (opcjonalnie)
  • pół łyżeczki suszonego oregano
  • pół łyżeczki bazylii suszonej
  • sól i pieprz

Wszystko blendujesz i voila! Odstaw sosy na co najmniej pół godziny do lodówki, niech składniki "się przegryzą".

Gdy sosy będą już gotowe, czas na finalne układanie składników w pyszną całość. Wybierz wersję podstawy - klasyczna czy fit. Placek posmaruj sosem pomidorowym i ułóż na nim wybrane składniki. Jeśli wybrałaś pieczarki, można je wcześniej nieco poddusić na patelni. Pizzę wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz maksymalnie 10 minut. 






Smacznego! 

PS. Nie zapomnij o kieliszku dobrego wina!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz