poniedziałek, 24 lipca 2017

Kuchnia Szefowej: Kurczak w sosie curry

W tym odcinku "Kuchni Szefowej" mam dla Ciebie kolejne łatwe i szybkie do przyrządzenia danie. Jeśli lubisz drób ze szczyptą orientu, to z pewnością rozsmakujesz się w kurczaku w sosie curry. Poza smakiem to danie naprawdę ułatwia życie. Robię większą ilość i mam obiad na dwa dni, ponieważ świetnie komponuje się z różnymi dodatkami.

W zeszłym tygodniu Harpie spędzały czas z dziadkami nad morzem. Po wysprzątaniu całego mieszkania, wyrzuceniu sterty niepotrzebnych klamotów, przeczytaniu dwóch książek i ogarnięciu kilku projektów poczułam pustkę. Serio! Nie sądziłam, że tak szybko zatęsknię za tymi moimi małymi córkami. Aż w przypłynie emocji popełniłam jeden z ważniejszych wpisów na tym blogu: Gdy "wpadka" okazuje się najlepszym, co może Cię spotkać. A potem stanęłam go garów. Moją największą zmorą jest to, że w stresujących momentach zbyt często zaglądam do lodówki. Ale na szczęście czasem powstaje z tego coś dobrego. 

Kurczaka w sosie curry robiłam już na różne sposoby. Tym razem powstało danie z sosem, do którego można podać ryż, kuskus, a nawet ziemniaki. Świetnie smakuje w towarzystwie mizerii, ale także pomidorów z cebulką, czy surówki z białej kapusty. Lekko orientalny smak nie przeszkadza w połączeniu go z polską klasyką. 

Co będzie Ci potrzebne?
  • pierś kurczaka
  • 1-2 łyżki curry
  • 1 łyżki papryki słodkiej
  • duża cebula
  • 3 ząbki czosnku (opcjonalnie)
  • pieprz do smaku
  • śmietana (ok. 150 ml)
  • skrobia kukurydziana do zagęszczenia sosu

Pierś z kurczaka podziel na małe kotlety i podsmaż je na patelni. Cebulę pokrój w piórka, a czosnek w plasterki lub przeciśnij przez praskę. Jeśli ktoś z domowników nie przepada za czosnkiem, to pomiń go lub dodaj jeden ząbek. Następnie dorzuć cebulę i czosnek do mięsa. Dopraw curry i słodką papryką. Tak podduszone mięso z cebulą zalej wrzątkiem. Po 25 minutach wyjmij mięso. Na patelni pozostanie Ci sos, który trzeba zaprawić skrobią kukurydzianą i śmietaną. 

Dwie łyżki skrobi (można ewentualnie zastąpić ją mąką) wymieszać w małej ilości zimnej wody. Do tej mieszanki dodaj śmietanę, a całość dodaj do sosu. Doprowadź do wrzenia, a na koniec dodaj kurczaka.


Przyrządzenie kurczaka w sosie curry jest naprawdę proste. Śmiało możesz zaangażować do pomocy swoją pociechę. Wspólne gotowanie to świetny pomysł na rodzinne spędzanie czasu. Do tego dziecko uczy się czegoś nowego i czuje się ważne, bo było współautorem obiadu dla pozostałych domowników. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz